söndag 28 februari 2016

På dopdagen

Sonens lillkusin döptes igår, och då gjorde jag detta kort. Tycker att det är roligt att få gå bärsärk på gullighet ibland.


Hörndiesen är från Nellie Snellen, och jag har använt den på det här bokkortet också. Jag tycker
att den gör så mycket till utseendet, att det inte behövs några mönsterpapper. Det utstansade blir smycke nog.

Labeln är en dies från Spellbinders. Jag har embossat stämpeln med vitt pulver från Panduro. Tycker att kvalitén är sådär...
Sedan har jag ritat kanten med en embossingpenna från VersaMarker, som jag sedan embossat med pulver "Shimmer" från Pappersbiten.

Kanten på det vita pappret har jag infärgat med Distress Ink Tattered Rose för att det ska lyfta lite från kortet.
Pärlbandet är jag väldigt förtjust i. Köpte en hel rulle på en scrapmässa. Det var värt pengarna, för jag kan
verkligen slösa nu. Inte nog med att jag har använt den till min titelbild,  jag har också använt det på
det här vita Clean and Simple grattiskortet.

Ingen avancerad kortvikning denna gång. 

Labeln har jag köpt via en Facebook-grupp. De två söta bilderna är från Graphic 45.
Bildernas och labelns kanter är infärgade med Distress Ink Tattered Rose och Worn Lipstick.

Textstämpeln "Må du få ett liv som är fint och gott" är från
Rox Stamps, och är stämplad med Distress Ink Worn Lipstick.

Baksidan fick bli en spegling av framsidan. Stämpelns ram är målad med Distress Ink Worn Lipstick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar