onsdag 3 februari 2016

Tri-fold rosa grattiskort

Att pyssla går verkligen i vågor. Efter en ansträngande flytt från min hemstad, börjar jag äntligen att landa. Mitt lilla pysselrum har ersatts av ett stort arbetsrum där jag har en pysselhörna med fantastiskt ljus och utsikt. Jag har gång på gång ända sedan flytten i höstas petat på mina distresser som jag har stående i ett fint egengjort ställ som har sin paradplats på skrivbordet, men jag har inte riktigt kommit till skott. Men till slut lossnade det, och jag gjorde flera kort i rad.

Grattiskort är alltid bra att ha ett litet lager av. De går alltid åt till slut. Jag ville göra ett litet kort som lätt får plats i ett vanligt kuvert, och då är den här kortvikningen bra (se måtten på kortet längst ner i inlägget).


Kanterna är infärgade med Distress Ink Picked Rasberry. Grattisdiesen har jag fått låna av en
gammal scrapkompis, medaljongen bakom är från Spellbinders.


Hur ofta använder man tofsar? Inte ofta, i alla fall inte jag. Men nu så!


Jag är glad i min egen stämpel och jag sätter alltid på en sådan på baksidan.
Denna gång är ramen målad med Distress Ink Picked Rasberry.


Hela kortet utvikt. Det rutiga pappret är från My minds eye och änglarna från Grafic 45.


Måtten är angivna i '' vilket betyder tum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar