måndag 29 februari 2016

Längtar efter körsbärsblomningen

För några månader sedan flyttade jag från min barndomsstad Stockholm upp till Jämtland. En stor omställning på många sätt. Det som känns mest just nu, är att se alla våriga bilder på Instagram, medan snön fortfarande ligger djup utanför vårt hus. Så istället för att få njuta av snödroppar som sticker upp ur bar jord, får jag njuta av Norrlands femte årstid - vårvintern. Inte fy skäms det heller!

Men mitt i allt tänker jag ändå på körsbärsblomningen i Kungsträdgården och i Hammarby Sjöstad. Den överdådiga och kortvariga explosion som råder. När jag för något år sedan fick se den här embossingfoldern som en scrapkompis hade med sig på en träff, kunde jag inte motstå att låna den. Nu i efterhand ångrar jag att jag bara gjorde två exemplar. Kanske ska jag köpa den själv?


Jag kunde inte motstå att också måla grenarna och blommorna, det såg så vintrigt ut när de var helt vita.
Texten är stämplad med bokstäver från Panduro i Distress Ink Worn Lipstick. Labeln är en dies som jag köpt
begagnad, så jag vet tyvärr inte från vilket märke. Det rosa bandet är ett sånt där band som sitter vid axeln
på nya tröjor. De där som sticker upp så irriterande från halslinningen, och som jag alltid klipper bort. Nu
kom en av dem till användning.



Ingen avancerad vikning denna gång. Det som är bra när man gör enkla kort, är att
man inte behöver knyta bandet med rosett varje gång. Den håller sig ju fin oavsett.

Labeln är en dies från Spellbinders. Mönsterpappret är från My Minds Eye, och dess kanter är infärgade med Distress Ink
Milled Lavender. Likaså är det vita kortets kanter infärgade med Milled Lavender, men också med Antique Linnen.
Stämplarna är stämplade med Distress Ink Picked Rasberry och Worn Lipstick.

Runt labelns kanter som är infärgade med Distress Ink Milled Lavender, så drog jag på Stickles Crystal från Ranger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar