fredag 5 februari 2016

Alla hjärtans dag är snart här

Jag har köpt en hel del säsongspapper med bilder som jag aldrig verkar använda. Dumt, eftersom papperna är så fina. Denna gång lyckades jag använda två bilder, något som jag blev nöjd över.

Pappret är från Graphic 45. Har infärgat det litegrann med
Distress Ink Tattered Rose och Old Paper.

Stämpelns ram är målad med Distress Ink Picked Rasberry och
banderollen med Distress Ink Antique Linen och Tattered Rose.
Bandet är fäst med dubbelhäftande tejp, jag tycker om att banden ska
förbli en helhet med kortet, även när det är öppnat.

Rospappret var bland de första jag köpte från Panduro Hobby, och har haft så svårt för det.
Men efter att ha infärgat det med en hel del olika Distress Ink färger, så tycker jag nu om det.
Färgerna jag använde är:
Old Paper, Antique Linen, Vintage Photo, Peeled Paint, Spun Sugar och Milled Lavender.

Lite embossing kändes rätt denna gång, Shabby Pink Rosé Minable.
Stämplarna stämplade med Distress Ink Picked Rasberry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar