lördag 29 mars 2014

Vårigt te- och ljuskort är ingen motsägelse. Eller?

Ville göra ett te- och ljuskort, men nu är ju våren här. Och jag gjorde kortet vårigt. Men är det en motsägelse att ge ett innemysarpresent nu när våren kommer? Äh. Man är ju inne på kvällen. Och efter tid ute under den här årstiden, brukar man få kalla fingrar. Det blir nog bra ändå.

Detta är ett inlägg som jag dessutom publicerar på The Paper Crafting där jag är en del av redaktionen.

Inlägget har en tutorial längst ner.

Framsidan fick prydas av lite våriga bilder.



Höll insidan helt ren för att kunna skriva min hälsning med vit penna och lägga dit en stämpel som krävs för tillfället. Kanske blir det ett tackkort, eller kanske ett grattiskort. Eller vem vet, kanske istället för en gåbortpresent?


Det var ett ganska roligt mönsterpapper som hade hål i sig. Det gjorde att pappret under syns igenom, och då ger mönsterpappret ytterligare en färg. Det gillade jag! Men jag måste erkänna att det inte var så från start. Först tyckte jag att det var lite knasigt, men när jag såg slutresultatet blev jag nöjd.


De små lådornas handtag är ett band som är fastsatt med varsin brad.


Kortmall. Tutorial. Mall ljuskort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar