lördag 29 mars 2014

Ny titelbild

Igår kväll satt jag vid min pysselsekretär och funderade över utseendet på min blogg. Det som hade fått mig att fundera, var ett blogginlägg jag läste på bloggen Hemma hos Ulrika. Hon skrev att hon brukade göra nya titelbilder, och hon visade sina tidigare hon haft. De var anpassade efter säsong, och det såg så trevligt ut.

När jag sedan tittade på min egen titelbild, insåg jag att den inte alls representerar min stil. Jag gjorde den precis i början av min kortskapande, så jag hade ännu inte hittat till den stil jag känner mig bekväm med. Jag tog det jag hade hemma och använde de tekniker jag kände mig bekväm med. Då använde jag akrylfärg (har målat en del tavlor), och då var det lätt att ta till det mediet utan att jag egentligen visste vad jag skulle uppnå med det.

Så igår gjorde jag en ny titelsida, och den blev betydligt renare. Dessutom med mina favoritfärger, vitt och turkost. Det är rätt STOOOOOOOOOR skillnad mellan dessa två titelbilder.



Ny titelbild

Gammal titelbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar