fredag 14 mars 2014

Ett tag tröt inspirationen och orken, och resultatet blev skralt

Under några veckor har jag haft svårt med inspirationen och orken till papperspysslet. Det har känts konstigt. Istället har jag ägnat all ledig tid till trädgården som redan vaknat. Jag har gjort de där stora jordiga grovarbetena som inte är särskilt roliga, och som bara är en förberedelse för det där roliga.

Men jag försökte mig på att göra ytterligare ett påskkort, men det föll pladask. Här är mitt misslyckade kort. Allt känns fel. Jag försökte förbättra med diverse olika pynt, det blev lite bättre. Men det är långt ifrån bra. Men på denna blogg ligger inte bara kort som är lyckade, här ligger alla kort jag gjort.

För dig som ändå blir sugen på själva vikningen, så finns en tutorial längst ner. Och för dig som undrar hur ett bättre kort kan se ut med samma vikning, här är ett annat kort jag gjort med vikningen.




Det jag tror blev fel, var det mörka mönstrade pappret i mitten. Försökte väga upp med mörkgröna mönsterstämplar på sidoflikarna och mörkgröna rhinestones. Så att hela kortet går i beige, ljusblått och även  mörkgrönt. Tror inte jag lyckades särskilt bra. Men jaja, sånt är livet.


Utsidan av kortet är jag betydligt mer förtjust i. Ett och samma mönsterpapper rakt igenom. 


Kortmall. Tutorial trekantig trifold.
Måtten är i tum. 1 tum = 2,54 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar