söndag 23 februari 2014

Testade den rymligare tri-shuttern igen

Fick lite pysseltid igår, och med en god ljudbok i öronen och med händer som läääääääängtade efter att få pyssla - så gjorde jag det här kortet på rekordtid.

Som jag skrev i förra inlägget då jag gjorde den här vikningen för första gången, så hittade jag den på en blogg i USA. Tjejen som kom på den här vikningen har verkligen gjort ett bra jobb! Den är så mycket bättre än den vanliga tri-shuttern då den ger en faktisk skrivyta. Något som egentligen saknas helt på den vanliga klassiska varianten. Vem vet, detta kanske blir den nya "klassikern"?

Det är väl dags att börja göra påskkorten nu, men några födelsedagar ligger i kalendern. Och kortlådan är nästan tom. Har än så länge varit duktig på att hela tiden hitta en mottagare till alla kort jag gjort.

Inlägget har en tutorial längst ner.

Köpte 50 meter satängband till när jag gjorde dopinbjudningarna. Det är roligt att ha överflöd av material som man verkligen gillar! 


Baksidan med min stämpel, vars ram har färglagts med en blandning av Distress Ink Peacook Feathers och Forest Moss. De två swirlsmedaljongerna är stämplade med Distress Ink Forest Moss. Satängbandet är fastklistrat med dubbelhäftande tejp. Lim syns genom bandet, men tejpen förblir osynlig.


Cardstockets framsida pryds av en ganska rolig grattisstämpel som jag köpt hos Roxy Stamps. Blommorna skapar enkel bakgrund och är stämplade med Distress Ink Weathered Wood


Flaggspelet har jag pluppat med Liquid Pearl Baby Blue. Kanterna är målade med torrchalk.




Happy Birthday är stämplat med Distress Ink Peacook Feathers och swirlsen med Forest Moss. Den här vikningen har en rymligare sistasida som ger plats för en lång hälsning.


Fjärilsdiesen är målad med Stickles Crystal. Sedan är ytterkanterna målade med blå torrchalk.


Kortet ovanifrån.


Framsidan av kortet helt utvikt.


Baksidan av kortet helt utvikt.


Kortmall rymligare Tri-shutter. Tutorial.
Mallen är i tum. 1 tum = 2,54 cm

4 kommentarer:

  1. >Åh vad kul med en ny vikning, den måste jag absolut testa! Tack för fin tutorial! Och ett underbart kort!

    SvaraRadera
  2. Å denna vikningen ska jag ta å testa! har också saknat att det inte varit någonstans att skriva i den "vanliga"
    Snyggt kort dessutom!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga kortvikningar du gör , jag har gjort några efter dina mallar. Jag ska till Svartå så jag göra lite kortvikningar och ha med mig dit.
    Och du ska ha tack för att du delar med dig av vikningarna.
    MVH Eva Gustafsson hejstares@telia.com

    SvaraRadera