torsdag 2 januari 2014

Ett första tackkort: Tri-Fold med tutorial

Min son döptes i december, och han fick en himla massa fina presenter. Istället för att skicka någon standardiserat tackkort med ett fotografi till alla, skickar jag väldigt personliga tackkort till alla. Bra med ett nytt större projekt, nu när julkortsprojektet är över för denna gång.

Det finns tutorial längst ner i inlägget för den som känner sig sugen.

Framsidan. Jag tycker om den här sortens vikning, då man kan ana vad som finns på insidan. Jag har infärgat som vanligt
med mina tre favoritfärger av Distress Ink, nämligen Vintage Photo, Walnut Stain och Old Paper.


På baksidan har jag limmat fast bandet vilket syns genom just det här bandet. Börjar
inse att dubbelhäftande tejp egentligen är bättre att använda vid just dessa tillfällen.


På insidan har jag knöglat ihop ett papper med ruffade kanter som jag sedan infärgat med Distress Ink Tea Dye.
Kutzen har stämplats med en tackstämpel och sedan infärgats i huvudsak med Distress Ink Old Paper.


Baksidan har jag täckt av lite olika cardstock.


Tutorial för ovanstående kort är Alternativ 2: Öppet kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar