måndag 11 november 2013

Tävlingsbidrag till Hobbyworld

Då har jag gjort färdigt den första novemberutmaningen. Det är Hobbyworld som har utmaningen och vinsten för de tre vinnarna är varsin Cutter Bee-sax samt Tweezer Bee-pincett från EK Tools. Vill du vara med och tävla, gör det här!

Mitt tävlingsbidrag hos Hobbyworld i november 2013


Hobbyworlds skissutmaning i november






































Detta är inspirationsskissen. Det enda kravet var att man skulle ha med blommor samt halvpärlor/bling.

Jag utgick från ett ljusblått dubbelvikt kort (som var en del av storpacket kort jag köpte när jag gjorde dopinbjudningarna). Jag har sedan använt ett mönstrat DWC-papper där jag använt Distress Ink Weathered wood runt kanterna. Sedan har jag ett vanligt vitt cardstock, som jag gjort till ett eget mönsterpapper med stämpeln "Perfect just the way you are". Jag stämplade med Distress Ink Weathered Wood och Peeled paint. Detta ovanpå ett kraftigt grått cardstock som jag ruffat till i kanterna. Lite glitterlim runt kanterna. Två tygtejpsbitar "håller fast" hela paketet (för att följa skissen litegrann).

Flaggspelet är av pappersrester och har Distress Ink Weathered wood runt kanterna. Flaggorna "hänger" på ett brodergarn (kanske ska ta och brodera lite igen?). De små blåvita blommorna är utstansade ur pappersrester och har mörkblåa rhinestenar. Den stora blomman är ihopsatt med en blå metallbrad och blomman innehåller en utstansad snöflinga, en die från Memory Box.

Stämpeln "Grattis på födelsedagen" på tagen är från Reprint. Tagen har Distress Ink weathered wood runt kanterna, har ett papperssnöre och en himla massa gråmetallic halvpärlor.

Det var det hela! Nu är det bara att hålla tummarna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar