torsdag 14 november 2013

Scrappa Loss novemberutmaning

Mitt bidrag till novembertävlingen hos Scrappa Loss 


































Scrappa Loss har en novemberutmaning med jultema. Här är mitt bidrag!

Om du vill vara med, måste du skynda dig. Deadline är den 17 november, men än finns det lite tid. Kortet skulle utgå från denna skiss.

Jag hade lite svårt att få till det, och jag lämnade kortutkastet liggande på pysselbordet ett dygn. När jag kom tillbaka såg jag vad som var fel (det är lite häftigt att det fungerar så), och jag tog bort den felande länken och målade dessutom kanterna på die kutzen med två olika röda akrylfärger. Det gjorde att kanterna på den böjde sig uppåt (se bild nedan). Det blev så mycket bättre! Dels för att kortet fick mer karaktär, men själva kutzen fick mer liv i sig.

Runt den inre kanten på ramen har jag duttat med liquid pearl Opal White. De utstansade bladen har jag först haft lite Distress Ink Vintige Photo längst ut i kanterna på, och sedan målat hela bladen med Liquid Pearl utblandat med vatten. På så vis har de fått en lite glansig yta (syns också bättre på nedre bilden).

God Jul och Gott Nytt År-stämpeln är stämplad med silver och embossad med silverpulver. Stjärnorna har fått lite extra glitter på sig och jag har fyllt i "God Jul" lite extra med silverpenna.

De vita fotohörnen tycker jag gav kortet den kontrast och inramning som behövdes. Halvpärlorna satte jag dit en dag efter att kortet var "färdigt". Då såg jag vad som skulle bli pricken över i:et.




















4 kommentarer:

  1. Skönt kort i lite annorlunda stil! Snygg "pepparkaka" i den röda blomman!

    Ha en toppenhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men titta! Det är ju en pepparkaka! :D Tänkte på den som en knapp. Nu fick jag nya idéer med en gång. Tack! :)

      Radera
  2. Skönt när det faller på plats :)
    Tack för ditt fina bidrag och lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det. Tack ska du ha, nu håller jag tummarna för fullt.

      Radera