söndag 10 november 2013

Fars dagskort

Jag har aldrig haft någon far att ge ett Fars dagskort till. Men nu, som nybliven mamma, kan jag ju ge ett till min kära sambo. Känns fint! Sagt och gjort!

Det blev ett lite speciellt kort som jag gjorde, med en himla rolig vikning! Jag hittade vikningen på bloggen Pysseltagen. Det är för övrigt en trevlig blogg med massa tips, tricks, mallar och inspiration. Bra att hitta sådana bloggar som nybliven scrappare.

Så här blev kortet. Det mäter 6''x6''.

Basen är av vitt Bazzill cardstock canvas. Sedan har jag använt tre olika mönstrade papper, vanligt vitt cardstock som jag har bakom de två mönstrade papprena för att ge lite höjd. Jag har använt Distress Ink Walnut Stain och Vintige photo runt kanterna.

Doilysen är i vanligt vitt cardstock som jag stämplat med en stämpel "Perfect just the way you are" med både Distress Ink Walnut Stain och Vintige photo. "Du är en far" är stämplat med lösa bokstävsstämplar och "2013" har jag skrivit med vanligt svart 3D-gloss.

Framsidan av kortet är som en liten låda.

 Bokstäverna på namnen är utstansade med Quickutz bokstavsdies "Merry". Jag har gjort ytterligare ett eget "mönsterpapper" genom att stämpla med "Perfect just the way you are". Har Peel-off hörn och bundit samman dessa med att Liquid Pearl "White Opal".

Det var på baksidan jag fick plats med namnen.






































Jag har väldigt delade känslor inför dessa kort. Å ena sidan är de sjukt roliga, man blir utmanad och det händer något skojigt framför ögonen när man drar fram skärverktygen och falsbenet. Men å andra sidan blir jag så uppenbart medveten om vilken nybörjare jag är. Jaja, det är bara att öva vidare. Till slut kanske jag också kan komma på sådana här specialvikningar.

4 kommentarer:

  1. WOW!!! Det blev superläckert!!! Gillar verkligen färgkombon! Kul att du provade vikningen :)

    Tack för titten!

    SvaraRadera
  2. Vilket jättefint kort du har gjort! Den vikningen är verkligen fin, det är en av mina favoriter, och du har gjort det supersnyggt :-)

    SvaraRadera