måndag 18 november 2013

ATC i november. Tema: "Med en knapp"

Den andra ATC-swapen i november hade temat "Med en knapp". Kravet var att man skulle ha med minst en knapp, resten var fritt. Som vanligt skulle man göra två kort.

Inom scrapbooking används det mycket knappar har jag sett, jag har inte kommit till att använda det än. Så jag började tänka på vad det finns för knappar, förutom traditionella klädknappar. Ljusknappar, tangentknappar, stoppknappar, ringklockeknappar...

Nä, de var lite otympliga. Dessutom hade jag fyndat en himla massa vanliga tryckknappar på en loppis i Borgvattnet i Jämtland när vi var uppe för jaktveckan i september. Eftersom jag nu har flera hundra tryckknappar, kände jag mig rätt bekväm att använda en himla massa sådana. Resultatet blev nedanstående två ATC-kort.

Jag gjorde dem i serie, där den ena är mer stram. Den heter "Tillknäppt". Den andra är mer urflippad med avsaknad av linjer, den heter "Uppknäppt".


"Tillknäppt"


"Uppknäppt"

1 kommentar:

  1. Jättefina ATC-kort!

    Du... man kan sy med symaskin i papper, det blir fint. Fast jag och min symaskin är inte helt överens i just den här frågan, den vill mycket hellre sy i tyg, den. Så de där "stygnen" runt kanten på judokortet (till exempel) är faktiskt bara ritade små streck... Fusk, alltså! *S*

    Tack för dina trevliga kommentarer hos mej!

    SvaraRadera