onsdag 27 november 2013

ATC i november: Stämplat

Den tredje och sista ATC-swappen i november hade temat Stämplat. Materialval och teknik var fritt.

Jag hade precis fått hem en ny stämpel när jag skulle göra just det här kortet, och det var en klocka med romerska siffror. Jag använde den som tema, och klockan fick representera tiden. Just när jag gjorde korten var i början av november, och då hade man nyligen ställt om till vintertid, och mörkret blev mer och mer påtagligt.

Det ena kortet - "Tidens skiftningar" - visar sommartid och vintertid, med dess blomster kontra dess mörker.

Det andra kortet- "Tidens nyanser" - visar den ljusa tiden mot den mörka tiden. Men där ville jag göra en motsägelse, för med mörkret kommer snart snön. Alltså är MÖRK på den ljusa sidan, och LJUS på den mörka sidan.


"Tidens skiftningar"


"Tidens nyanser"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar